Zdravie

Smoothies – viete čo nekombinovať?

Aj zdravá strava môže škodiť. Nie je dôležité len čo, ale aj ako.
Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Ovocné smoothies sú nielen chutné, sýte a plné vitamínov, ale vedia byť zákerné. Platí to najmä v prípade, že sa do mixéra nasype všetko, čo príde pod ruku. Pozor na tieto kombinácie, pretože skôr ako dobrý pocit zo zdravého drinku, môžeš pocítiť nepríjemné pocity a bolesti brucha.

Napríklad ľudia, ktorí fungujú na živej, tzv. RAW strave, konzumujú takéto nápoje dennodenne a preto už väčšinou vedia, čo s čím kombinovať a čo je NO-NO s veľkým červeným výkričníkom. Začiatočníci, alebo ľudia, ktorí si iba chcú ozvlášniť svoj jedálniček niečím zdravším robia často chyby v kombinovaní ovocia, ovocia so zeleninou, alebo ovocia so zeleninou a orieškami a semiačkami.

Pravidlo č. 1:

Jedna z tzv. NO-NO kombinácií je zelenina a ovocie. Prečo? Pretože každá z tejto suroviny sa trávi iným enzýmom. Telo preto musí spotrebovať príliš veľa energie na trávenie tejto kombinácie. Nehovoriac o tom, že to v bruchu zatiaľ kvasí a vás nafukuje. Prípadne sa môže stať, že sa kvasením vytvorí alkohol a nebezpečný acetón.

Jediná zelenina, ktorá sa môže kombinovať je listová zelenina: špenát, kel, listový šalát, ľadový šalát a pod.

Pravidlo č. 2:

Nekombinujeme ani ovocie s mliekom a mliečnymi výrobkami, pretože na trávenie proteínov z mlieka je potrebný zase iný enzým ako pri sacharidoch z ovocia a sacharidoch ako takých. To potom opäť spôsobí kvasenie a známy pocit nafukovania.

Ďalej by sme sa mali vyhnúť kombinovaniu viacerých zdrojov tukov ako napríklad avokádo, orechy, semiačka (slnečnica, ľan, tekvica, sezam atď.) v jednom mixe.

Pozor si treba dávať, aj keď pridávame do smoothie mandľové mlieko.

Zapamätajte si, že v jednoduchosti je krása a v tomto prípade aj dobré trávenie.

Tento článok platí najmä pre tých z vás, ktoré sa čudujú, prečo im “zdravé veci” nerobia dobre. Dôvodom môže byť práve nesprávne kombinovanie. Ak ste ale pri kombinovaní týchto druhov potravín nemali nikdy problémy, nemusíte meniť svoje návyky.

Na záver jeden tip na zdravé a rýchle smoothie

  • trochu petržlenovej vňate
  • 2 olúpané kiwi
  • 1 jablko
  • 1/2 menšieho zrelého avokáda
  • 2 menšie poháre vody (podľa želanej hustoty)

Som blogerka a copywriterka, vyštudovaná ekonómka a večná optimistka. Píšem rada o všetkom, čo ma zaujíma, najradšej ale o zdravej výžive, vzťahoch a aktívnom živote. Keď mám chvíľu voľna, rada si zájdem s kamarátmi posedieť do kaviarne, alebo na dobrý koncert a cez víkend chodím najradšej za rodičmi na dedinu, kde som vyrastala.